Nya utmaningen nummer 27: Min senaste blunder

Just hemkommen från en vecka i Amsterdam kollade jag numret på ett missat samtal, eftersom jag inte kom åt att svara på samtal på resan. Det visade sig vara numret till HSB, och nu hoppas jag att jag inte har missat en parkeringsplats på det viset.
Jag har rest med allmänna färdmedel till och från jobbet i drygt tre års tid, och det har tagit flera timmar om dagen, minst 1 h och 20 min i varje riktining, eftersom jag har ganska långt till jobbet, och bussarna inte går raka spåret, utan man tvingas ta en omväg. När jag åker bil tar det cirka 30 minuter i varje riktning. Eftersom jag knappt har hunnit med något mer än att resa, jobba och äta under arbetsveckorna började jag att leta efter bil under våren. Jag kollade hos några bilförsäljare och hittade flera intressanta och prisvärda bilar, men jag hade svårt att bestämma mig, så det drog ut på tiden.
Och så hittade jag en bil jag föll för sent på våren. Det var en del att fixa med eftersom förra ägaren tragiskt nog hade avlidit, så jag fick inte tag i bilen förrän allra sista arbetsdagen på vårterminen, men då firade en av döttrarna jag med att ta en liten kvällstur. Enda problemet med bilköpet var att jag inte hade någon parkeringsplats i området där jag bor, så jag har tacksamt tagit emot erbjudandet att parkera bilen hemma hos goda vänner drygt en timmes promenad från mitt hem. (Fast det finns ju bussar också, förstås). Vissa dagar har jag parkerat på gästparkeringen här i området (men det kostar 10 kr/timme, så det blir snabbt dyrt om man har det som fast parkering)
Jag har ringt och skrivit och tjatat om parkeringsplats hos HSB, men jag har hela tiden haft några före mig i kön, plus att det inte är så stor omsättning på platser. Och så ringde de när jag var ute på resa! Nu har jag kontaktat dem igen, och de ska strax höra sv sig. Jag är lite orolig att ett eventuellt erbjudande har gått till nästa person i kön, eftersom jag inte var anträffbar!

Kommentarer
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Men näääe så trist om det är så. Jag hoppas verkligen alla andra med har varit oanträffbara. Det är ju din tur nu.

Svar: Tack! Ja, jag behöver verkligen en p-plats!
Fia

Postat av: irene

Hur gick det? Missade du p-platsen?

Svar: Vet inte än! Det gick inte att få tag i ansvarig person idag!
Fia

2013-07-29 @ 20:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback