Nya utmaningen nummer 25: Boken jag skulle vilja skriva

Jag skulle vilja skriva en bok som är humoristisk och spännande, men mycket samhällskritisk, så där så att det samhällskritiska framstår klart, men med ett skratt, på samma sätt som Hasse Alfredson och Tage Danielsson lyckades formulera sig. Jag skulle vilja formulera fantastiska miljöbeskrivningar så att läsaren skulle känna stämningar, dofter och smaker. Jag skulle vilja presentera människorna så att läsarna skulle känna sig bekanta med dem och skulle kunna ana sig till vad de skulle säga, göra och tänka. Jag skulle vilja skriva så fängslande så att läsaren sträckläste boken och med en lätt besvikelse över att den var slut genast skulle börja längta efter uppföljaren.
Och jag skulle vilja att det var en bok som betydde något för någon, en bok som skulle kunna ändra något som är galet här på jorden.
 
Men, det där lyckas jag inte med, så jag letar efter bra böcker att själv få fördjupa mig i.

Kommentarer
Postat av: irene

oj, det var inte lite krav du ställer på ditt författande... Nobelpriset nästa?

Svar: Kanske det! Nej, men ärligt talat tycker jag att det är roligt att skriva, men jag är aldrig tillräckligt nöjd för att fundera på publicering.
Fia

2013-07-16 @ 21:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback