Författarord som ger rysningar

Barnboksförfattaren Anders Jacobsson fyller 50 år om några dagar. Inför sin födelsedag har han skrivit följande fina betraktelse på Instagram:
"Ett halvt sekel har snart passerat. Jag har fyllt den med kärlek, barn, ensamhet, gemenskap, lycka, familj, förtvivlan, overklig framgång, fiaskon, välstånd o sensualism. Jag har slagits mot dödande orkaner, älskat i desperation, varit ärlig och falsk, testat mina gränser, smugit i det förbjudna, skyddat de mina, svikit de mina, pratat med Himlen, gjort tusen nålar på Djävulen och slängt ut mitt hjärta på stenar som heta av solen bränt det till kol. Jag har offrat mycket och vunnit desto mer och jag har vågat dansa barfota, slängt mig utför utan fallskärm men framför allt har jag försökt att vara JAG"
 
Jag tycker att hans ord åker rakt in i hjärtat!

Kommentarer
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Absolut..det träffar mig liksom rakt i magen med. Samtidigt som hjärtat slår. Det där kan man kalla sammanfattning på ett halvt sekels livserfarenhet.

Mycket har passerat i våra liv..även om man tycker tiden flyger så har vi ju hunnit med en hel massa minsann.

Svar: Ja, man har verkligen hunnit med en hel del när man tar sig tid att reflektera över det.
Fia

Postat av: irene

underbart

Svar: Visst är det fint!
Fia

2013-07-30 @ 19:51:27
Postat av: Mia

Underbara ord som jag lånar och tar till mig! Tack fina du för det och de fina orden på bloggen
Kram på dig!

Svar: Kram!
Fia

2013-07-30 @ 19:55:58
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Anna-Lena

Bra sammanfattning av ett liv så långt. Kan nog byggas på när ännu flera år har passerat.

Svar: Ja, han har nog fått en och annan snyting trots sin framgång.
Fia

2013-07-30 @ 20:37:25
URL: http://mammselen.blogg.se
Postat av: Lois

Väldigt vackert formulerat.

Svar: Visst var det!
Fia

2013-07-30 @ 23:06:42
URL: http://ohemul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback