Vilka bilder!!

En släkting till mig skickade den här fantastiska bilden. Jag kan tyvärr inte ange källan, så mot mina principer lägger jag ut en bild utan källhänvisning eller tillstånd. Men det är bara för att bilden är så fantastiskt fin!
För att förtydliga vad bilderna visar:
Första bildparet visar en hjärncell resp hela universum
Andra bildparet visar en cell som bildas resp en stjärna som dör
Tredje bildparet visar en ögonbotten (iris) resp en nebulosa
 
Visst är det fantastiskt att mönster och former återkommer på det viset.
Fostervatten har samma salthalt som urhavet, när det gäller människan så är individens utveckling från befruktning till förlossning som en beskrivning av jordens evolution bland ryggradsdjuren.
Som den no-nörd jag är blir jag alltid så fascinerad.

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Häftigt, vilka olika dimensioner!

2013-01-28 @ 21:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback