Utmaningen dag 1: foto och sju sanningar

 
Här kommer en bild på mig, ganska gammal bild visserligen, där jag sitter tryggt i min mammas famn. Men det var väl inget krav på att bilden skulle vara nytagen?
 
Och så skulle jag berätta sju saker om mig som de flesta kanske inte känner till:
1. I mina gömmor har jag brev jag har fått personligen från både Astrid Lindgren, Olof Palme och Tage Danielsson. 
2. Jag har jägarexamen men har aldrig skjutit ett djur
3. Jag har en benägenhet att samla på kärnor och frön som jag petar ner i andra krukor, och så växer det upp spännande växter som jag ibland har ett elände att identifiera.
4. Jag är helt värdelös på att backa med släpvagn.
5. En av mina käraste ägodelar är en halv Keso-burk. Kesokompis och jag delade på burken i vår ungdom när vi högtidligt uttalade vår eviga gemensamma avsky mot keson som vi hade försökt plåga i oss på vår cykelsemester på Gotland. Min halva av burken försvann spårlöst, men då fick jag den andra halvan av Kesokompis i fördelsedagspresent en gång!!
6. Jag är ganska bra på att jonglera. Eller rättare sagt, har varit. Det gäller väl att träna hårt igen om jag ska återfå förmågan att ha många bollar i luften.
7. Jag tycker att det är jätteroligt att sy kläder. Ja, att sy i största allmänhet. Lappa jeans, byta blixtlås, sy kuddar och gardiner, sy sadelfodral, stolsdynor eller något annat. Allt är roligt, men händer för sällan på grund av omaket att plocka fram och plocka undan.
 
Ja, det var mina sju utvalda sanningar. Det var väl inga kioskvältare precis, men jag har ödslat så mycket energi på att sitta nästan hela fredagskvällen och rätta och mata in resultat från en massa matteprov vi har varit tvungna att göra i alla skolor i vår kommun, så det blir inte märkvärdigare än så.
Ok, då har jag klarat av första dagens utmaning!

Kommentarer
Postat av: Lois

Va, har du brev från Palme och Lindgren? Du ser vad man lär sig!

2013-02-15 @ 23:11:30
Postat av: lillsyrran

Protest mot punkt 4! Du kan inte dra några slutsatser om den kompetensen utifrån en händelse som inträffade när vi båda hade färre grå hårstrån.

2013-02-18 @ 21:45:59
Postat av: Fatma

fin bild :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback