Utmaning dag 10: Min favoritfilm

Jag tycker om att titta på film, både på bio och hemma i soffan. Under många år var jag medlem i en filmstudio, där vi fick tillfälle att titta på många udda, lite mer okända filmer från olika länder, tex sydamerikanska, asiatiska och afrikanska filmer. Det är roligt att titta på film som inte är gjuten i den Hollywoodska formen som omväxling. Jag tycker mycket om brittiska filmer, och vi är väl många som har tittat på Billy Elliot med en tår i ögat, ett leende på läpparna och med glädje i hjärtat.
Min favoritfilm är en lite mer okänd brittisk film som har planterat sig i mitt hjärta. Det är filmen  Dear Frankie med bl.a. Emily Mortimer och Gerard Butler. Den är lågmäld och fin och stannar kvar i tankarna långt efter att eftertexterna har rullat klart. Jag har försökt köpa filmen för att jag så gärna vill kunna titta på den någon mer gång, men den är nästan omöjlig att få tag i. 
Här kan ni se lite bilder från filmen.
 
Hoppa gärna på denna utmaning, som innebär att skriva ett inlägg per dag i 100 dagar, med en given rubrik per dag.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Den har jag inte sett. Ett bra tips, igen.

2013-02-24 @ 11:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback