Nya utmaningen nummer 52: Det här har jag alltid hemma i köksskåpet

Jag bodde många år ute på vischan med en mil till närmaste glasskiosk, och då hade jag bra rutiner på att alltid ha välfyllda skåp och frysskåp för att vara redo att mätta hungriga barn och klara oväntat besök. Då var skåpen knökfulla med allt tänkbart både vad gällde torrvaror, konserver och djupfrysta råvaror av alla slag. Jag såg till att ha pannkaksmix och torrmjölk om läget skulle bli akut.
Numera bor jag betydligt mer centralt och har tillgång till ett stort antal mataffärer inom promenadavstånd, och dessutom mängder av spännande butiker med mat från all världens hörn. Det betyder att jag inte måste vara lika välplanerad längre så jag måste inte ha matskåp som ska klara en lång belägring.
Nu har jag alltid: ett par burkar kokosmjölk, piri-piri, en massa kryddor, kyckling och lax i frysen och ett par fräscha citroner och lime (fast inte 35 stycken i en stor skål som stylisterna har i lägenhetsannonser) och lite oliver och kapris. Lite god olivolja och nybakat bröd varje dag (vi har butiker där det nybakade brödet kostar 1 kr styck, samma sorts bröd som kostar minst 5 kr i innerstan)
Och så har jag alltid koll på att det finns gott om toapapper, för jag hatar när det tar slut.

Kommentarer
Postat av: irene

Smaskens, jag kommer på stört!

Svar: Välkommen!
Fia

2013-08-09 @ 19:10:27
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Mmmm jag var oxå sådan fast jag bott i stan heeela tiden. Barnens kompisar var alltid så imponerade av vårt s.k godisskåp som var till bredden fyllt. Jo men vi kunde låta bli att småäta..och då var det praktiskt att ha det hemma när lördagsgodiset skulle fram.

Du det är ju tokbilligt med så härligt bröd. Toapapper..jepp vi har vindsskåpet fullt. Fia du o jag är same same but different :)

Svar: Ett godisskåp! Det var inte dåligt!
Fia

Postat av: Annelie Hansson

Tack för påminnelsen om toapapper, kom på att jag är inne på sista rullen :-D

Svar: Vilken tur att jag kunde hjälpa till! :)
Fia

2013-08-10 @ 23:01:16
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback