Nya utmaningen nummer 34: Om jag var skådis skulle jag vilja spela...

Om jag verkligen var seriöst arbetande skådis antar jag att det skulle smälla högre och kännas "finare" med en tung roll i en pjäs på Dramaten än tex en roll i en tv-såpa.
Jag skulle inte vilja ha en roll med en massa skrik och utbrott, för det skulle ligga alldeles för långt från min egen personlighet, så jag tror att det skulle krävas för mycket energi att bygga upp en sån karaktär. Kanske jag skulle vilja spela en riktigt elak och ondskefull person, det skulle kunna kännas intressant. Kanske Cruella de Vil (ni vet den elaka damen i de 101 dalmatinerna  ), men det är nog inte så sannolikt att den sätts upp på Dramaten förstås.
Jag skulle vilja ha Marie Göranzon och Lena Endre som kompisar i pjäsen, för de är så grymt duktiga. Fantastiska kvinnor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback