Förskräckligt!

Jag har vid flera tillfällen den senaste tiden läst så förskräckliga texter där kvinnor beskriver hur andra människor tar sig rätten att bedöma och kommentera deras utseende, oftast med nedvärderande och elaka kommentarer. Det allra värsta hittade jag i en blogg, där en kvinna återgav en text som var skriven av en ung kvinna som beskrev hur olika män vid återkommande tillfällen hade tilltalat henne på det vidrigaste sätt, och till exempel utan att skämmas hade  jämfört henne med en "snyggare tjej i kassan bredvid". Då slog det mig att jag faktiskt har hört trevliga, sympatiska män som halvt skämtsamt har sagt att de kan vänta lite för att få gå till kassan/kön med den snygga tjejen. Och då har jag knappt reagerat, mest tagit det som ett halvplumpt skämt! 
Är det kanske så här det är:
 

Kommentarer
Postat av: Lissen

Häpnar!!!!!!

Jag går till den kortaste kön, så jag snabbt får mitt inköp avklarat på ett smidigt sätt.

Uppskattar trevligt bemötande,det är viktigare än utseende.

Svar: Tydligen så är det lite sport att få flirta lite med vackra kassörskor
Fia

Postat av: Hanna

Hehe, jo ungefär så är det. I så många fall verkar män tycka att de är bättre än de verkligen är. Samtidigt som kvinnor underminerar även sig själva. Det måste få ett slut.

Svar: Det är alldeles galet att det finns så många exempel på snedvriden självbild. Åt flera håll.
Fia

2013-08-09 @ 22:31:40
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Grrr o morr..sådant är bara förbjudet enligt min mening. Jepp så är det nog i vissa fall.

Svar: Jag läste på ett ställe hur en flicka hade fått alldeles vidriga kommentarer. Så ledsamt.
Fia

2013-08-10 @ 18:00:18
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Jennie Bergius

Den där bilden är tragiskt lik verkligheten, mer systerkärlek och pepp till varandra!

Svar: Ja, det behövs mycket systerkärlek!
Fia

2013-08-11 @ 13:56:11
URL: http://bergiusjennie.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback