Utmaning dag 39: Something you love

Jag försökte publicera dett inlägg redan igår, men det var så otroligt segt och fungerade inte på blogg.se, så jag gav upp. Så här följer gårdagens inlägg:
 
Det 39:e uppdraget i utmaningen är att skriva om något man äskar. Då finns självklart de nära och kära som man älskar, men jag kan även älska:
- Suset i en granskog
- Ljudet av en våg som lite lätt fräsande slår in mot stranden.
- Doften av tång och hav
- Doften av jord och mossa inne i skogen
- Det mäktiga lätet från en korp som sveper över nejden
- Små svartblänkande grodyngel som ilar runt i vårkyligt vatten
- Doften av rådjur som hänger kvar i skogen, fast djuret redan är borta
- Tunna skira dimmor när solen precis går upp på sommarmorgnar
- Himlen som aldrig är så blå som på en bitande klar februaridag med gnistrande snö
- Den ofattbara mångfalden av färger när naturen signalerar att det är höst
- Ödmjukheten inför naturens storhet när man står på ett högt fjäll och känner vinden i ryggen och ser ett magnifikt landskap breda ut sig många mil, med blänkande sjöar, andra fjälltoppar och gröna fält där djur strövar omkring.
- Vackra klanger och strofer i musik
- Tillit mellan människor
 
Det finns ännu mer vackra och värdefulla saker att nämna, som är värda att älska, men det får bli min lilla kärlekslista.
 

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Fint.

Svar: Tack!
Fia

2013-04-02 @ 09:58:45
Postat av: A-L

Vackert. Man kan väl inte annat än älska detta?

Svar: Tack!
Fia

2013-04-02 @ 18:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback