Fototriss: Öppen

Temat i den här veckans fototriss  är "Öppen". Här kommer mina bidrag på temat:
 
Jag har min kärlek till köttätande växter. Visst är de vackra? Och här har de öppnat sig för att locka till sig nya insekter och spindlar. När ett djur hamnar på bladet slår det ihop om den stackars kraken, och sen är det kört!
 
Jag fortsätter på temat köttätande växter lite till. Även den här lömska typen lurar ner djuren i den vidöppna tratten, och det verkar vara helt omöjligt för djuren att ta sig upp igen.
Och för att inte framstå som helt galen byter jag tema till den tredje bilden. Den här visar i stället hur man äntligen kan dra ifrån rutorna på den inglasade balkongen och släppa in luften, värmen och ljuset!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Köttätande växter är ju otroligt coolt.

Postat av: lillsyrran

Rolig tolkning.

2013-04-30 @ 08:50:47
Postat av: Anna-Lena

Men alltså. Om det är så här kallt och det inte finns några levande insekter... vad äter de då? Du kan väl inte köpa flugor åt dem? :)

2013-04-30 @ 17:11:39
URL: http://mammselen.blogg.se
Postat av: Fia

Anna-Lena: Vi har massor av små, små blomflugor inne på vår no-institution. Och de dras verkligen till de här växterna, främst till den med de håriga bladen. Vilket är dumt av dem, för där fastnar de för gott.

2013-05-01 @ 07:19:59
Postat av: När Annie fotograferar

Haha läskiga växter, tycker jag nog, men häftiga färger!

2013-05-02 @ 22:58:59
URL: http://www.narannie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback