Skola

Jag ska alldeles strax äka iväg till Skolforum på Älvsjömässan. Jag har varit där många, många gånger under årens lopp. Det brukar vara så roligt att få nya tips och inspiration på olika sätt. När jag åker därfifrån brukar jag vara fylld av nya idéer och ny energi.
Nu tycker jag att våra skolpolitiker rustar ner skolan och tar bort all arbetsglädje. Jag är nästan inställd på att mässan kommer att innehålla mer information om det administrativa än om det pedagogiska och kreativa.
Jag är lite rädd att Björklund i sin iver att göra sig odödlig med förbättrat resultat på den internationella statistikens himmel kväver elden hos alla sina lärare och bara lämnar kvar några mekaniska askhögar.
 
Såja, nu försöker vi blåsa liv i elden igen. va?

Kommentarer
Postat av: Annelie Hansson

Älvsjömässan är liksom väldigt nära mina hoods :-) Kom över på en fika vetja.

Svar: Det skulle jag gärna ha gjort!
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback