På gatan där jag bor...

För några år sen blev jag bjuden på en föreställning på Cirkus i Stockholm. Jag trodde att Björn Skifs skulle uppträda, så när jag fick veta att det var Lena Ph blev jag först lite besviken, men det gick snabbt över, för jag insåg att hon skulle bjuda på en rolig show. När föreställningen började kändes allt lite påklistrat till att börja med. Hon sa en massa roliga saker, men jag tyckte att det sken igenom att hon följde ett färdigskrivet manus, så hon nådde liksom inte in till hjärtat. Inte förrän hon slog sig ner vid flygeln och spelade fantastiskt och sjöng "På gatan där jag bor". Då kändes det som om hon blottade sin själ och sjöng ut sin egen sorg. Det var absolut magiskt!
Och så i morse hörde jag plötsligt Laleh sjunga samma låt. Och jösses!! Det var ännu mer magiskt!! Lyssna, det är helt underbart!



Och här sjunger Lena Ph sin version. Också mycket, mycket bra!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

"På gatan där jag bor" hörde jag första gången i programmet "Så mycket bättre". Med Laleh!

Hon tolkade den Så Mycket Bättre än orginalet...

Laleh är en fantastisk artist (dock är en del av låtarna lite svåra och lite speciella), men ändock!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback