Wuthering Heights

Jag läste recensionerna gällande den nya filmen Wuthering Heights. De var översvallande positiva nästan överallt. Filmrecensenterna i Svd brukar vara väldigt negativa och kritiska till det mesta, men där var det mycket positiva omdömen. Normalt sett är jag inte så intresserad av romantiska kostymfilmer som handlar om relationer bland överklassfolk på slott och herrgårdar från svunna tider, men den här filmen låter onekligen lite intressant.
Och jag kan inte låta bli att tänka på Wuthering Height med Kate Bush. Det var en låt som stack ut ordentligt.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Jag såg filmen på filmfestivalen. Och jag tyckte den var skit, rent ut sagt. Men ´så är jag inte finkulturell, heller.

Postat av: frktjatlund

Och glöm det där med romantisk kostymfilm. Det var mer lerbrottning.

2012-03-02 @ 11:46:54
URL: http://frktjatlund.wordpress.com
Postat av: Hella

Jag vill också verkligen se den filmen. Är inte heller speciellt romatiskt lagd, men jag tror verkligen att det kan vara något utöver det vanligt. Och "The Artist" vill jag också se. Bara så att ni vet :)

2012-03-02 @ 19:11:24
URL: http://redshoecyber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback