Lite tank-tankar

Jag äger ingen bil, så när det inte fungerar så bra att åka med kollektiva färdmedel brukar jag hyra en bil. Det kostar en del, men inte alls så mycket som det brukar kosta att ha en bil med skatt, försäkring, parkeringsplats, smårepartioner och allt okynnesåkande som kostar en massa. 
De senaste gångerna jag har hyrt bil har det varit dieselbilar. När bilen överlämnas påpekar personalen att den ska tankas med diesel, på kontraktet står det med skarpa bokstäver att den ska tankas med diesel, inne i bilen står det samma sak på flera ställen och dessutom sitter det en liten skylt innanför tankluckan, precis bredvid röret där drivmedlet ska pumpas in. Jag undrar verkligen hur många gånger kunder har råkat tanka bensin i deras dieselbilar och vad som har hänt med de bilarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback