Blod

I morse spatserade jag iväg direkt efter frukosten för att lämna blod. Vädret var strålande, så jag bestämde mig för att promenera en vacker promenadväg på nästan en mil för att komma till blodbussen. Väl framme där bussen brukar stå varje tisdag visade det sig att det var semesteruppehåll just idag, så i stället fick det bli fortsatt promenad till närmaste pendeltågsstation för färd mot blodcentral inne på södermalm.
När jag äntligen var på plats med kanylen i armen visade det sig att det rann lite dåligt. Antingen hade jag druckit för lite vätska på morgonen, eller så satt kanylen lite på sniskan eller så hade alla myggor i Härjedalen stulit för mycket av mitt blod i förra veckan. De lyckades klämma ut lite drygt 3 dl i alla fall, och sedan avbröt de försöket för att skona armen. Direkt efter besöket på blodcentralen gick vi till Zum Franciskaner och åt en stor wienerschnitzel med en jätteöl och några "bäska droppar". Jag pendlar mellan sunda och osunda aktiviteter. Kan det vara ett tecken på manodepressivitet?

Kommentarer
Postat av: Mia

Hihi, jag tycker det låter sunt att varva livet så där...tänk vad trist att alltid vara sund! ;-))

Svar: Ja, det skulle bli lite enahanda. Lite onyttigheter kryddar tillvaron!
Fia

Postat av: Lissen

Du, jag är likadan pendlar mellan nytta/onytta. Livet blir roligare då!

Svar: :)
Fia

2012-07-25 @ 15:57:35
URL: http://lissento.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback