Rep-otålig

Mina bekanta har alltid tyckt att det har varit så komiskt att jag har behållit plasten på "rutan" på nya mobiltelefoner så länge det har varit möjligt, för jag vill inte att det ska bli repor. Det har varit lite sport för folk att rycka bort plasten när jag släpper garden för en minut.
Nu har jag tydligen förmedlat min aversion mot repor till mina elever. Igår hade vi ett matteprov i geometri med niorna, så jag hade med mig en bunt nya linjaler, fortfarande inpackade i sina plastfodral. När eleverna hade skrivit färdigt provet såg jag hur de med stor möda puttade tillbaka linjalerna i plastförpackningen igen, innan de lämnade tillbaka dem till mig. Jag fick nästan lite dåligt samvete men var samtidigt glad över att linjalerna kommer att fortsätta att vara fräscha och repfria ett tag till!
Eleverna är också väldigt snälla och färgsorterar pennor i olika fack i vår stora pennlåda. Jag ska lägga in ett foto på den fina asken här nästa vecka när jag har fått tillfälle att ta en bild.
.
Jag har säkert någon konstig diagnos som gör att jag hatar repor och osorterade pennor. Vad kan det vara?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback