Jag ser tydligen otroligt korkad ut

På mitt jobb har vi fått friskvårdskuponger som vi kan lösa in på ett antal ställen som kan anses ha en hälsobefrämjande verksamhet. Jag har löst in hela min kupongbunt på ett gym, så att det i stort sett täckte hela årsavgiften. Man kan besöka gymmet i princip dygnet runt, och därför måste man ha ett passerkort. Samma gymföretag har lokaler på flera ställen, både i närheten av mitt jobb och min bostad, men man är tvungen att aktivera sitt kort på respektive plats vid de tidpunkter då kassan är bemannad. Eftersom det har varit juluppehåll var gymmet i närheten av min bostad inte bemannat förrän idag, så jag passade på att slinka in där när jag var på väg hem.
Tjejen i kassan försvann in i ett annat rum och kom tillbaka med mitt aktiverade kort, och så förklarade hon snabbt hur man skulle bära sig åt för att komma in när det inte var bemannat. Hon pekade ut tre olika dosor med en liten grön lysdiod, där man skulle hålla kortet för att öppna dörrarna. När hon hade förklarat tittade hon till på mig och förtydligade:
- Alltså man måste inte trycka på dem samtidigt!!
.
Jag tittade på de tre dosorna och undrade för mig själv om jag såg ut som om jag trodde att man var tvungen att trycka samtidigt på alla tre. Med ett kort! När de tre dosorna var placerade ganska långt ifrån varandra! Den första dosan satt fast utomhus bredvid ytterdörren, nästa dosa satt i en slags sluss mellan ytter- och innerdörr, och den tredje dosan satt precis innanför innerdörren.
Hon tittade allvarligt på mig och sa att jag kunde öva med kortet när jag gick ut från lokalen. Jag tittade lika allvarligt på henne och lovade att jag skulle göra det, men bara på en dosa i taget.

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Nu fick jag en fnisstund på jobbet

:-D

Hon kanske tyckte att du hade ovanligt långa armar och liksom hade möjlighet att nå alla dosor?

2012-01-10 @ 13:45:07
Postat av: Anna ..tassar in..

Himmel..jag tycker det verkar som om hon talade till typ en åttiofemåring som aldrig haft ett passerkort i sin hand...Fia du är otrolig på att hitta roliga episoder i vardagen..tokbra rent av. :)du roar mig kolossalt mycket.

Postat av: frktjatlund

Du får se kortövningen som träning. Alltid går det åt några kalorier när man viftar med ett kort.

2012-01-12 @ 15:00:25
URL: http://frktjatlund.wordpress.com
Postat av: Ester

Hahaha! Du har en så underbar förmåga att ramla över det komiska i vardagen!

2012-01-12 @ 19:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback