Nej, tack! Ingen Omega 3 till mig!!

Jag blev uppringd av en kvittrande glad och trevlig tjej som lät väldigt entusiastisk när hon insåg att hon hade kommit rätt. Som en inledning på samtalet sa hon:
- Du kommer kanske ihåg att du har deltagit i en undersökning på nätet om hälsa och livskvalitet?
Jag kunde absolut inte påminna mig den undersökningen som hon nämnde. Då fortsatte hon lika klämkäckt och berättade att alla som hade deltagit i undersökningen skulle få hälsoprodukter hemskickade.
Jag tyckte fortfarande att det var så konstigt, så jag bad henne beskriva undersökningen lite närmare. Då sa hon lite svävande att det var alla möjliga sorters frågor där, och att hälsofrågorna var en del av undersökningen. Därpå började hon berätta om Omega 3 och frågade om jag kände till det. Jag svarade att jag kände till det, men inte hade ätit några tabletter. När hon frågade varför förklarade jag att jag är totalt ointresserad av alla sorters tabletter och aldrig äter kosttillskott eller mineraltabletter eller undergörande tabletter. Jag har fått hem tabletter ibland, men de blir bara liggande. Då tyckte hon att jag skulle lägga paketet med tabletter vid kaffekokaren/tekokaren, så att jag kunde ta dem varje morgon.
Plötsligt skulle hon kolla om mina adressuppgifter stämde. Då visade det sig att hon hade den adress jag hade för 3 år sedan, och då frågade jag hur den adressen kunde finnas i samband med en undersökning som tydligen gjordes alldeles nyligen. Det kunde hon inte svara på.
Sen kom hon till slutklämmen. De tabletterna som jag så generöst skulle "få" skulle kosta "bara" 299 kronor!!
Jag förklarade att jag inte ville ha tabletterna som gåva och definitivt inte ville betala 299 kronor för "en gåva".
Visst är det märkligt att man ska få hem produkter som man inte har beställt, från en undersökning som man inte har deltagit i, och dessutom betala för produkter som ska vara en gåva?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, mycket märkligt! Det där var ju nästan lite komiskt. Stackars tjej som måste sitta och lura folk så där.

2012-02-28 @ 21:21:20
Postat av: Dotter 3

/Dotter yngst

2012-02-28 @ 21:21:50
Postat av: Hanna

Obehagligt. Ofint. Och lite skrämmande.

Postat av: Lois

Tänk vad många gamlingar som lutas av sådant här. Fy farao vad arg jag blir! Du borde anmäla företaget? Du känner väl en journalist?! :)



Kram

2012-02-29 @ 09:25:07
Postat av: Anna-Lena

Håhåjaja... vilket jobb de har, dessa telefonförsäljare.

Precis så är det, man ska betala för varor som är gratis. Och säger man tidigt i samtalet att man inte är intresserad, så fortsätter de ändå. Och ställer frågor om mig och mitt liv, som de inte har med att göra.

Visst blir man trött?!

2012-02-29 @ 17:19:06
URL: http://mammselen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback