Knivhugg i ryggen?

Idag var jag ute och gick en promenad. Jag gick längs en liten undanskymd väg nära vattnet. Nere vid stranden satt ett litet sällskap och skulle tydligen grilla. En av männen i sällskapet stod och försökte hugga ner ett träd. Först var jag på väg att gå vidare utan att säga något, men sen blev jag så arg över vilka friheter folk tar sig, så jag gick tillbaka och frågade om de visste att det inte är tillåtet att hugga ner träd hur som helst. Mannen sa då att de "fixade landskapet". Jag påpekade då att man inte bara kan gå ut i en park och hugga ner ett träd för att man vill ha bättre utsikt när man har picknick. Vi bytte ytterligare några ord med varandra och sedan gick jag vidare.
När jag fortsatte stigen framåt började jag känna mig orolig att jag skulle få macheten i ryggen, på den lilla stigen, och där skulle jag inte bli hittad i första taget.
På något sätt tycker jag att världen har blivit lite råare...

Kommentarer
Postat av: Anna ..tassar in..

Himmel Fia..så får du inte göra..det kan vara livsfarligt..ska jag skaffa en bodyguard till dig?

Postat av: Erik Semlan

Modigt av dig, modigt och bra. Civilkurage behövs verkligen! Men visst, även förenat med risker, speciellt som han hade något vasst i handen! Du gjorde väl en liten bedömning av mannen innan du sa till honom? Finns anledning till viss försiktighet ibland. För som du skriver har vår värld blivit råare.

Postat av: lillsyrran

Vilken knäppgök. Kanske lite farligt att säga till, men vad får vi för samhälle om ingen vågar säga något.

2012-08-26 @ 21:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback