Vi och våra förutfattade meningar!!!

Min systerdotter hade funderingar på att skaffa nya skor. Min syster frågade om det var någon speciell modell hon tyckte var snygg. Det visade sig att hon tyckte att den modell "som alla rektorer har" var så snygg. Hennes rektor hade också såna skor, berättade hon.
Min syster var välvillig och bad Pao att berätta hur skorna såg ut. Det visade sig vara lite svårt att beskriva dem, och Pao kom inte heller på vad modellen hette. Men plötsligt kom hon på namnet på skorna.
- Det heter ju pumps! utbrast hon glatt.
- Jaha, men det är ju såna där smala, med höga klackar, sa min syster lite tveksamt.
- Ja, just det! Den modellen är det! Det är såna min rektor har, sa Pao glatt.
Min syrra bestämde sig troligen i det ögonblicket för att besöka rektorsexpeditionen för att kolla in rektorns fötter. Det är nämligen en man i 55-årsåldern...

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Man ska ha ett öppet sinne.

2012-04-03 @ 22:03:10
Postat av: Lois

De perfekta skolskorna. All the cool kids are getting them.

2012-04-04 @ 07:45:40
Postat av: Anna-Lena

Han har säkert de röda. :)

Postat av: Anonym

Hej Fia Lotta:)) Jag blir uttråkad på alla nyfikna människor på FB men känner du för det har jag startat min blogg igen här så maila så ger jag dig lösenordet. Kram vännen! Mumin [email protected]

2012-04-04 @ 23:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback