Ordning och reda

På mitt jobb köper vi lunchkuponger som sedan dras av på lönen. Det går att köpa enskilda kuponger, men annars köper man ett ark med tio kuponger som ska klippas isär. Eller rättare sagt, jag tycker att de ska klippas isär. Jag har några kollegor som utan problem river av en kupong när de ska gå och äta. Det blir ojämna kanter och ibland river de av för mycket eller för lite, så det är minsann inga snygga kuponger som de sätter på spiken i matsalen.
Själv klipper jag mina kuponger snyggt och fint längs linjerna, och sedan skriver jag min signatur och rätt datum på de små linjerna. Då är det väldigt prydliga små kuponger som hamnar på spiken!
Mina kollegor tycker att det är väldigt komiskt att jag helst vill klippa mina kuponger, och så har de på skoj sagt att de någon dag ska plocka upp mitt kupongark och riva isär alla kuponger jätteslarvigt och lägga dem (lite skrynkliga) i en hög på bordet. Jag får väl kontra med att klippa deras kuponger så de är alldeles perfekta.

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Och smöret på smörgåsen. fortfarande ända ut på kanterna? ;-)



Kram, och krya på dig!

2012-04-27 @ 08:53:55
Postat av: Fia

Syrran: Ja, självklart! Så måste det vara! Och inga hundöron på böcker, eller anteckningar och kladd i böcker!

2012-04-27 @ 08:57:35
Postat av: lillsyrran

Hej, fy för hundöron och kladd i böcker (om det inte är SOU eller liknande). Sådant får jag också klåda av.

2012-04-28 @ 10:55:33
Postat av: frktjatlund

Och knäckebrödet ska bres på rätt sida. Så det så!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback