En långvarig kärlekshistoria har fått sig en törn

Jag ska väl inte säga att kärlekshistorien är livslång, men inte långt därifrån. I hela mitt liv har jag haft varma känslor för Ecco. Redan när det bara fanns bredtåade, fotriktiga, fula skor hos Ecco klappade mitt hjärta ömt för dem. Skorna var ju så fantastiskt bekväma!
Efter några år började skorna se riktigt bra ut, och var fortfarande lika sköna, så min lycka var fullständig. Vi började hänga ihop i vått och torrt, Ecco och jag. Jag har vårdat och putsat och gjort räddningsbesök hos skomakare när Ecco har börjat risa till sig, och när det har varit nödvändigt att ta farväl har det blivit Ecco igen.
Och för några år sedan började det finnas riktigt snygga skor hos Ecco, så pass att folk frågade lite intresserat var jag hade köpt de snygga skorna. Det hade minsann aldrig hänt 15 år tidigare!
Förra året var det dags att köpa nya vinterstövlar. Jag passade på när det var rejäl rea i en butik, och jag slog till på ett par snygga stövlar som kostade 1700 på rean, så ni kan ana vad det ordinarie priset var. När jag köpte stövlarna sa expediten att jag måste fetta in skorna och spreja med impregnering innan jag började använda dem, så det gjorde jag givetvis.
Efter bara ett par dagar lossnade sulan vid tårna på båda stövlarna, så jag gick tillbaka och klagade. Jag hade dumt nog inte sparat kvittot, men den vänliga expediten tog hand om stövlarna och lämnade in dem för limning och vad de nu annars gör för att fästa sulor. När jag fick tillbaka dem putsade jag dem återigen och sprejade med impregnering, men de var så otroligt ömtåliga och fick fula vattenskador i alla fall. Jag putsade och fejade, och till slut såg de snygga ut, men då hade jag  tröttnat på dem och ställde undan dem. Där har de stått och orsakat dåligt samvete i över ett år, så för några dagar sedan gav jag bort dem till en tjej med rätt skostorlek. Jag vet inte om hon kan ha dem, eller om hon ens tycker om dem, men nu är jag av med det dåliga samvetet.
Och nu står det massor av supersnygga och antagligen väldigt bekväma Eccoskor i butikerna, men jag vet inte jag. Jag känner mig lite lurad och sviken. Jag som har varit så himla trogen och lojal!

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Håller med om att Ecco har tappat en del kvalitet. Barnens vinterskor känns dock pålitliga fortfarande.

Att Ecco har poppat till sig innebär tyvärr att de numera gör lika obekväma skor som andra tillverkare, vilket syns i min garderog där flera knappt använda par står.

2012-04-13 @ 10:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback