Urna

Idag hämtade jag ut urnan med min pappas aska från krematoriet. Nu på söndag ska vi ha gravsättning ute på havet. Vi ska åka till Östersjöns vackraste plats och strö ut askan.
Det kändes mycket konstigt att gå omkring med en urna och veta att den innehöll askan efter min pappa. Det kändes viktigt att bära den på ett ordentligt sätt så att det inte skulle vara vanvördigt. När jag ställde in den i bilen spände jag fast den ordentligt i säkerhetsbältet för att den inte skulle välta omkull.
Just nu står den i ett fönster med en oerhört vacker utsikt över skog och ängar i väntan på den sista färden.
På fredag ska vi göra bouppteckning.
.
Jag hoppas att klumpen i magen försvinner snart.

Kommentarer
Postat av: Kesokompis

Hoppas det blev en fin upplevelse på havet!

2011-09-14 @ 17:33:37
Postat av: mats karlsson

Såg att det var ett tag sedan ni gjorde det men har någras funderingar ni kanske kan minnas och komma ihåg. (svärmor ligger för döden och vill bli strödd mellan Sverige och Finland)
1. när man ansöker anger man vart i havet?
2. har man någon myndighet som bevakar det hela?
3. när man gravsätter en urna har man hellt enkelt en urna som är tung så den sjunker.

hoppas någon över vakar denna och vill svara.
ps hoppas eran urnsättning gick bra ds

Svar: Hej! Jag har skickat ett svar till den mailadress som fanns angiven.
Fia

2014-04-16 @ 17:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback