Ut från garderoben

Igår plockade jag lite bland mina saker i klädkammaren. Bland annat hade jag en stor kasse som hängde tjusigt upphängd på en galge. När jag kikade ner i kassen upptäckte jag en hel hög rosa garnnystan, inköpta till en speciell liten tjej. I kassen låg också ett gäng stickor av olika storlekar och i botten skymtade jag något oidentifierbart.
När jag plockade upp allt ur kassen och till slut fick tag i det oidentifierade önskade jag att jag inte hade tagit i det. Det var en äcklig, kleggig klump, som tydligen har varit ett äpple en gång i tiden. Nu var det en fränt luktande liten klimp.
Efter denna garderobsinventering har jag ett gott råd att ge: Förvara helst äpplen i en vacker skål på bordet, eller kanske i en påse i kylskåpet. Det är absolut ingen bra idé att förvara dem ett antal veckor i en påse i garderoben.

Kommentarer
Postat av: Anna ..smyger in

Hi hi jag svimmar så rolig du är..jag ser alt framför mig som vanligt när du berättar nåt så här pass underhållande..



Jag hittade en banan en gång.. på vinden i en gammal väska..men den bananen liknade mest en liten svart pinne..:)

Postat av: lillsyrran

Jag vet känslan, när fingrarna glider in i något geggigt som man inte har en aning om vad det är...

2011-10-04 @ 09:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback