Hovmästaren, det är en fluga i soppan!

Kommer ni håg att det fanns en massa varianter på "Fluga-i-soppan-historier"?

Flugan i soppan

"Hovmästarn, det är en fluga i min soppa!"
"Jamen, var det inte köttsoppa ni beställde?"
.

"Hovmästar'n det är en fluga i soppan!"
"Kocken har blivit av med flugsmällaren, så vi får dränka dem istället."
.

"Hovmästarn! Jag har hittat en fluga i min soppa!"
"Än sen då?! Vill ni ha hittelön kanske?!
.

"Kyparen! Det är en halv död fluga i min soppa!"
"Beklagar, men jag är servitör — inte veterinär."
.

"Kyparen! Det är en halv fluga i min soppa!"
"Det förstår jag inte! Den var hel när jag serverade den!"
.

"Kyparen! det är en död fluga i min soppa!"
"Försök med mun-mot-mun-metoden!"
.

"Kyparen! Jag tycker inte om alla flugor här inne."
"Om ni kan peka ut dem ni inte gillar ska jag försöka jaga ut dem!"
.

"Kyparen! Det är en död fluga i min soppa!"
"Det förstår jag inte! Kocken som inte kan göra en fluga förnär!"
.

"Kyparen! Vad gör denna fluga i min soppa?"
"Ett ögonblick ska jag se efter. Jag tror den tränar bröstsim!"
.

"Kyparen! Det är en död fluga i min soppa!"
"Nej då, den har bara svimmat!"
.

"Kyparen! Det simmar en död fluga i min soppa!"
"Dumheter! En död fluga kan inte simma!"
.

"Kyparen! Varför är det ingen fluga i min soppa!"
"Tyvärr, min herre. Den hänger på tork!"
.

"Kyparen! Det är en fluga i min soppa!"
"Man kan inte begära mer av Dagens Soppa. Hade ni väntat er en kungsörn, kanske?"
.

"Kyparen! Jag kan inte äta min soppa!"
"Jaså, är det en fluga i den?"
"Nej, jag har ingen sked!"
.

"Kyparen! Det är en fluga i min mjölk!"
"Ja, alla kan ju inte vara i soppan!"
.

"Kyparen! Det är en fluga i min soppa"
"Ett ögonblick så ska jag kalla på utkastaren!"
.

"Kyparen! Det är en surfingbräda i min soppa!"
"Ja, Det är den nya flugan!"
.

"Kyparn det är en död fluga i min soppa!"
"Jaha? Vi brukar inte servera levande djur!"
.

"Ursäkta hovmästaren, varför ligger det en fluga i soppan?"
"Ursäkta, jag ska genast hämta en till."
.

"Kyparen! Det är en fluga i min soppa"
"Men rädda den då för guds skull! Den kan ju drunkna!"
.

"Kypar'n, det är en fluga i soppan!"
"Jag vet, slipsarna är slut."
.

"Hovmästarn, det är en fluga i min fisksoppa!"
"Då är det väl en fiskefluga och var ni bara glad för att det inte är en metmask!"
.
"Hovmästarn, det är två flugor i min soppa!"
"Släng i en ärta, så kan dom spela vattenpolo!"
.
"Hovmästarn!"
"Ja, min herre?"
"Det är en fluga i min sparrissoppa, vad säger du om det?"
"Då blir det fyra kronors tillägg för köttsoppa herrn."
.
"Hovmästarn! Det är en fluga i soppan!"
"Konstigt, här som vi har slipstvång!"
.

"Hovmästarn! Det är en rysk fluga i min soppa!"
"Hur vet ni att den är rysk?"
"Den har gått på grund."
.

"Hovmästarn! Det är en hörapparat i soppan!"
"Va?"
.

En kille ropar till sig hovmästaren på en restaurang.
"Det är en fluga i min soppa!"
"Nej, det är ingen fluga i er soppa, herrn!"
"Jo, jag hävdar att det just är det!"
"Nej, min bäste herre."
"Jo, jag ser själv med mina ögon att det är en fluga i min soppa!"
"Nej, min herre har fel."
"Jaså, vad kallar du det här då?"
"En slips, min bäste herre!"
.

"Kyparen, det är en fluga i min soppa!"
"Ja, jag vet, det är det ruttna köttet som drar dem till sig."
.

"Hovmästarn, det är en fluga i min soppa!"
"Vänta lite så ska jag hämta ägaren."
"Jaså, ni vem som äger flugskrället också?!"
.

"Hovmästaren det är en fluga i min soppa."
"Det är ingen fluga det är ett russin."
"Hovmästaren, russinet flög."
.

"Hovmästaren,det är en massa flugor i min svampsoppa!"
"Det skall det vara, den är ju gjord på flugsvamp!"
.

"Hovmästarn. det är en fluga i min soppa."
"Hur vet du det?"
"Dess lilla blå cykel står lutad mot skeden."
.

"Kyparn, det simmar en fluga i min soppa."
Ja, då hade ni sannerligen tur, för här brukar man inte få mer än att den kan vada."
.
Hört på Valla...
"Herregud! Den här flugan som ligger i min soppa har ju inga vingar men ett par rääligt håriga ben!"
Resignerad kypare:
"Galopperande flugan..."
.

"Kyparn! Det är en fluga i min soppa!"
"Vad bra! Då är det en mindre i köket!"
.

"Kyparn! Det är en fluga i min soppa!"
"Konstigt......jag la ju i två!!!"
.

"Kyparn! Är inte denna soppan för två personer?"
"Jovisst."
"Varför är det då bara en fluga i soppan?"
.

Gästen:
"Det är en fluga i min grönsakssoppa!"
Kyparen:
"Min bäste herre, det är ingalunda en fluga, det är en förkrypt palsternacka med sex ben."
.

"Kyparen, det ligger två döda flugor i min soppa!"
"Överdriv inte, du ser lika väl som jag att en av dom lever!"
.

"Kyparen? Varför är det en spindel i min soppa?"
"Vi har slut på flugor."
.

Den här stackars flugan landade i min soppa idag. Jag plockade naturligtvis upp den och placerade den på ett hushållspapper, så att den kunde torka lite innan det var dags för fotografering med det digitala mikroskopet.

Visst är det lite rörande hur den ligger där och flämtar, med några spretande hårstrån mitt på huvudet? Vingarna ligger som en mantel, svept om den lilla kroppen. Alla sex benen ligger där, slappa och livlösa. Förresten tror jag inte ens att den flämtar längre. Det kan verkligen inte vara kul att vara fluga.


Kommentarer
Postat av: Anna ..smyger in

:)näääe fluga vill man inte va'

Postat av: Ester

Den här har jag snott av en kollega:

"Keso är köttfärs gjord på mumintroll."

2011-11-28 @ 20:04:00
Postat av: Fia

Ester: Nu undrar jag vilken kollega det kan vara?

2011-11-28 @ 20:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback