Fars dag

Min pappa finns i havet. Han bad uttryckligen om att få bli strödd i havet, för han tyckte att det var en vacker tanke.
För några månader sedan var det en mycket vacker dag då den närmaste familjen åkte ut till den underbaraste lilla viken i vår del av skärgården, och där hade vi gravsättning i de glittrande vågorna. När vi åkte därifrån kunde vi se våra rosor flyta i en liten ring som ett fint smycke. Allt kändes väldigt stämningsfullt och fint.
Så idag hoppas jag att pappa har dansat runt i det gungande vattnet precis som han önskade.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Åhh va fint..tänk att få bli stödd över havet.



Fyra månader sen..det är kort tid..kram

Postat av: Ninni

Strödd..heter det!

2011-11-13 @ 22:06:03
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: lillsyrran

Jag tänker på Torntuppen.

2011-11-14 @ 09:25:31
Postat av: Fia

Ninni: Ja, det är väldigt fint. Befriande vackert på något sätt.

lillsyrran: Det gör jag också. Jag blir lite glad när jag tänker på den.

2011-11-14 @ 13:15:08
Postat av: Hanna

Vad fint! Det tror jag att han gör.

2011-11-16 @ 21:40:10
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ester

"Min pappa finns i havet"- så fint skrivet. Utan att låta banal, så låter det som att han är närmre än om han är i himlen, om du förstår vad jag menar...

2011-11-22 @ 19:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback