The House!

Igår såg jag på en teaterföreställning som var både spännande och rolig och hade en bra sensmoral. Alla skådespelarna gjorde sitt allra bästa i en tempofylld förställning där nästan alla karaktärer hade lika stort utrymme på scenen.
Scenografin var fantastisk med bland annat en flygande/svävande pizza och en läskig dörr som sög in en grupp barn till en läskig professor som skulle tillverka en läskig bomb med en massa hemliga ingredienser, bland annat behövde han hårstrån från några vanliga barn. Professorn fick hjälp av några spöken, några gengångare och ett par gamla häxor för att fånga barnen. Ljusmästaren var verkligen en mästare och ljudeffekterna förstärkte den spännande stämningen.
Det var en mycket bra föreställning som jag önskar att fler människor hade fått tillfälle att njuta av. Att min nioåriga systerdotter Paolina spelade spöke med stor inlevelse gjorde föreställningen extra sevärd för mig.
Kram till Paolina från moster!
Det hör till årets kulturella höjdpunkter att få se föreställningarna hos "Vår teater" på scenen i biblioteket vid Medborgarplatsen. En jätteros till den duktiga teaterledaren som lyckas få barnen att blomma på scenen.

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Ensemblen tackar för den fina publiken! Men Pao är bara åtta ; - )

2011-03-11 @ 10:36:48
Postat av: Fia

Men visst blir hon nio i år?

2011-03-11 @ 11:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback