Nytt spirande liv

För några år sedan satte jag ett par citruskärnor i en kruka, och fyra små skott kom upp. Två gav jag bort till min granne och två behöll jag själv. Mina små plantor växte snällt ända tills jag var på semester, då de passade på att vissna och dö.
Grannens ena lilla planta dog, men den andra tog sig och växte så det knakade. Efter ett och ett halvt år fick jag tillbaka plantan av grannen, för den hade blivit så stor. Då var den cirka 60 cm hög och väldigt frodig. Den fortsatte att växa så det knakade, och för tillfället är den utackorderad, men nu, vid cirka tre och ett halvt års ålder börjar den närma sig två meter.
Nu satte jag några nya klementinkärnor för några veckor sen, och titta här...

Kommentarer
Postat av: Erik "Semlan"

Verkar som du har gröna fingrar... eller så finns där en otrolig växtkraft.

Undrar hur stor den kommer att bli?

Postat av: Hanna

Planerar också göra det. Måste bara köpa jord först. Satte många apelsinplantor i min ungdom. En som jag gav till en kompis blev ett gigatiskt träd. Mina egna dog efter ca 30 cm.

2011-03-05 @ 18:45:31
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Kersti

Häftigt. Blir det någon frukt på den gamla?

2011-03-07 @ 10:38:14
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Jazzhoppan

Fantastiskt!

Jag håller oxå på att plantera, har en hel altan som jag tänkte fylla :-)

2011-03-09 @ 13:23:59
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback