Kort möte i livet

Igår gick jag på en trottoar och passerade en kvinna som stod och tog ut pengar från en bankomat. Hon var oerhört fräscht klädd och såg så välmående ut, men hon hade uppenbarligen ingen aning om att hennes kjol hade hakat fast i trosorna vid något toalettbesök, så hennes rumpa visades glatt upp för hela omvärlden.
När jag passerade henne tittade jag rakt fram, för att inte avslöja att jag var lite full i skratt. Jag hann bara gå en liten kort sträcka innan jag ångrade mig. Varför sa jag inte något till henne? Det hade väl inte varit så besvärligt att bara lite diskret rädda henne ur den pinsamma situationen? Hur skulle jag själv ha velat att andra gjorde?
Jag stod och velade lite fram och tillbaka, och gick sedan tillbaka till henne och sa lågt något i stil med:
- Ursäkta, jag tror att du får fixa till din kjol lite där bak, och sedan gick jag vidare.
Hon svängde runt, fixade till sin kjol, nickade mot mig med ett leende, och sedan skildes vi från varandra i vimlet.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Bra.

2011-06-28 @ 17:21:33
Postat av: elena cn

Bra gjort! Idag såg jag en kvinna som klev på bussen med en bärfis klättrandes i håret. Jag skulle ta nästa buss och tvekade...skulle jag slå odjuret ur kvinnans hår eller låta henna gå på bussen. Jag stod orörlig...och bärfisen fick sig en busstur. Ibland hinner man liksom inte tänka och reagera i tid...

Postat av: ejmis

Bravo!! Har jag någonsin kjolen fast i strumpbyxorna så hoppas jag att det är dig jag möter på gatan ;)

2011-06-29 @ 19:16:15
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Så snällt gjort av dig. :-)

Tänk om alla kunde hjälpa varandra.

Postat av: carolina

Well done....tror jag att engelsmannen skulle sagt...ja, jag säger det också!



Kram//Carolina

2011-07-01 @ 22:20:51
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: lillsyrran

Inte apropå kjolar utan apropå ingenting:

Vilka häftiga döttrar du har!

2011-07-04 @ 14:49:22
Postat av: Sandra

Schysst design du har på din sida. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2011-07-11 @ 02:59:39
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: lillsyrran

Alltså, börjar inte det här korta mötet bli lite långt? Dags att komma med något nytt på bloggen!

Hälsar ett ombud för dina längtande läsare ;-)

2011-07-12 @ 10:12:23
Postat av: Alice

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-07-12 @ 22:49:46
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback