Kyla

Fingrarna var stela och röd-blå-svarta av kylan, trots att jag hade dubbla vantar. När jag kom in i värmen tog det nästan en halvtimme att återfå känsel och cirkulation i fingrarna, med hjälp av en värmefläkt och massage. Det är verkligen kallt nu.
Men måste det verkligen vara så kallt inomhus på en buss som just har kommit från bussgaraget? Bussföraren berättade att det knappt var plusgrader i bussen när hon hämtade ut den, och att de bara får vägra att köra bussen om det är fem grader eller kallare inne i förarhytten. Föraren och jag försökte tillsammans se om det fanns termometer på hennes mobiltelefon, för i så fall skulle hon lägga den på golvet i hytten för att kolla hur kallt det var. Vi lyckades dessvärre inte hitta någon sån funktion, men våra stelfrusna fingrar sa oss att det var ohälsosamt kallt för henne att sitta där i flera timmar. Fläkten var nämligen ur funktion, så den sprutade ut kall luft.
Dessutom var hennes körschema så snärjigt att trafikförseningarna kostade henne både kaffe. och kisspauser.
Ibland undrar jag om det skulle bli bättre villkor för bussförarna om alla människor vore hederliga och betalde sina biljetter i stället för att fuska och planka. De nuvarande besparingarna är ju absurda.

Kommentarer
Postat av: Anna ..susar in..

Grrr o morr...så pass freeeeezing cold....du i Gtbg hände det för ett par veckor sedan när jag var på besök att busschauffören bara sa ... att: - Nu lämnar jag skeppet för jag blir enna trött på att det strular..min avbytare har inte kommit..



Och där satt vi :) det var nästan lite kul..



Jepp alla ska betala och arbetssituationen måste bli bättre..

Postat av: Annelie

Därför åker jag bil ;-)

2011-02-17 @ 17:27:09
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Det verkar inte nyttigt att ha det så kallt.

Hoppas dina fingrar är varma nu.

Kram Ingrid

2011-02-17 @ 20:06:11
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback