SL:s decentraliserade upplysningscentral

Som van evighetspendlare hinner jag passera ett stort antal hållplatser varje dag på min färd till och från jobbet. Ibland händer det att nya bussförare inte kan svara på detaljerade frågor om bussens stoppställen, när orutinerade resenärer önskar bli upplysta. Och eftersom jag:
1. Åker varje dag och kan hela sträckan utantill
2. Lätt blir åksjuk och därför sitter längst fram
brukar jag ganska ofta kunna bistå chauffören med värdefull information. Ett par gånger har det hänt att föraren har vänt sig till mig och frågat om de ska svänga ner på en speciell avfart. Det har gjort mig förvånad, för jag trodde att allt stod i deras färddator. Men tydligen kan turerna skilja sig åt en del beroende på vilken tid på dagen det är - om det är hög- eller lågtrafik - och det har jag inte riktigt koll på.  Där brister jag som upplysare.

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Utnyttja ditt överläge i sådana situationer och styr bussen genaste vägen hem/till arbetet.

2011-08-16 @ 17:29:37
Postat av: Anna ....tassar in..

Himmel du är ju rena GPS:en ju..jag skrattar o ser allt framför mig hur du pekar med hela handen o ibland utbrister..GPS:signal borta :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback