Flitiga Lisa

Jag har varit på en kommunövergripande konferens idag, där vi har tittat på olika elevarbeten för att hitta bedömningsexempel som är anpassade till de nya  kursplanerna. Det blir alltid en hel del arbetsuppgifter som ska utföras mellan varje inbokat möte, och när det gäller att fördela arbetsuppgifterna sitter folk alltid och skruvar på sig eller visar med ett tydligt kroppsspråk att de inte vill ta på sig något extra.
Jag blir alltid så irriterad på att det ska vara så omöjligt att scanna några bilder, skicka ut lite information eller sammanställa dokument, så jag tar alltid på mig att göra jobbet. Alltid!
Det kan dels handla om att jag vill att det ska gå fort, men ibland undrar jag om jag har ett stort kontrollbehov också. Jag kanske misstror alla andra och tror att de inte kan utföra arbetsuppgifterna tillräckligt bra?
Jag avskyr att sitta på ett möte där frågan kommer upp om någon kan föra anteckningar och ingen tar på sig uppgiften, så gissa vem som alltid tar på sig den uppgiften också....?

Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Fia..här är en till Ulla-Bella-sekreterare..jag har suttit i över en timma här nu och renskrivit..suck..sådana vi är du o jag :)

Postat av: Ester

Själv brukar jag t y v ä r r inte ta med papper o penna. ;-)

2011-04-13 @ 08:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback