Insikt

Igår satt jag allra längst fram i tvärbanan när jag skulle åka till jobbet. Jag tittade till och såg att tvärbaneföraren satt och sträckte på sig med arnarna rakt upp i luften, och sedan höll han armarna korsade bakom nacken, fast vi åkte framåt i normal hastighet. Jag blev givetvis orolig och tyckte att han borde hålla händerna på ratten, med tanke på att vi var många passagerare på tåget.
Sen upptäckte jag att det inte fanns någon ratt! Här har jag klivit på tåget nästan varje dag i god förvissning att föraren tryggt ska föra oss från punkt a till punkt b, och så har han ingen ratt! Min trygghet är skakad i sina grundvalar. I fortsättningen kommer jag ängsligt att kolla att spåren är tillräckligt djupa för att hålla farkosten på plats utan ödesdigra urspårningar.

Kommentarer
Postat av: Tompa

På den tiden de körde tvåvåningsbussar i Stockholm fanns det ingen förare på övervåningen! Det var säkert därför de försvann.

Postat av: Kesokompis

När jag åkte tåg i Dockland i London så fanns det inte ens någon förare utan JAG satt längst fram och tittade ut på spåret och undrade om vi skulle klara nästa kurva! Så jag tycker du ska känna dig glad och tacksam att det sitter en chaufför där i alla fall - om än med händerna bakom nacken. Han kanske ändå kan bromsa om nåt händer. Kolla om han har broms nästa gång eller om han har lagt upp benen på fönsterbrädet - kan vara kul att veta ;)

2010-09-19 @ 11:21:36
Postat av: Anna-Lena

Hmmm....

förlåt en lantis som inte vet...

Vad är tvärbanan för någonting? Ett slags tåg, förstår jag att det är, men...

2010-09-19 @ 18:37:54
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Himmel ingen ratt...oj..shit så scary..kanske en spak iaf..eller :/

2010-09-19 @ 18:38:51
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Annelie

Du får hålla koll att han har händerna i närheten av knappen :-D

2010-09-20 @ 09:15:29
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback