Stövelvånda

I dag har jag varit i fem olika skoaffärer för att leta efter ett par nya höststövlar. Jag har känt mig så petig för jag har bara hittat fel på alla stövlar jag hittade. Ett par var väldigt snygga och bekväma, men de var gjorda i ett galonliknande material som förmodligen skulle se slitet ut redan efter några dagars användning. Ett par andra var för höga, nästan upp till låren, ett par andra hade för spetsiga tår, ett par hade för fyrkantiga tår, några andra hade fula klackar och ytterligare några andra fanns inte i min storlek.
Nu får jag kavla upp ärmarna och göra nya försök!

Kommentarer
Postat av: Tompa

Att kavla upp ÄRMARNA för att prova stövlar är väl ändå lite överdrivet...

Postat av: frktjatlund

Snarare brallorna, om ni frågar mig.

2010-10-11 @ 23:10:45
URL: http://frktjatlund.wordpress.com
Postat av: Annelie

mina passar lyckligtvis från förra året. hatar att handla skor.

2010-10-12 @ 16:20:13
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Fia

Tompa: Aldrig hört talas om fiskestövlar?

frktjatlund: Jag kan hålla med om att det låter mer praktiskt.

Annelie: Jag slängde så många av mina ägodelar för ett år sedan. Rensade liksom ut det mesta i tillvaron då. Två par riktigt snygga stövlar åkte ut av bara farten.

2010-10-12 @ 22:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback