Fräcka företag

Det kom ett litet paket i brevlådan, innehållande några piller som skulle göra mig frisk och vacker. Visserligen vill jag självklart gärna vara frisk och vacker, men jag tror inte att piller kan åstadkomma underverk, så jag skulle aldrig beställa några piller för att förändra mig själv. Jag tror på den hårda och slitsamma vägen, där man måste tänka på hur man lever, vad man äter och hur mycket man rör på sig. Tyvärr leder det inte till underverk, men det finns väl inget annat sätt?
Jag försökte komma underfund med varför jag hade fått hem paketet, så jag ringde till företaget och berättade att jag hade fått ett paket som jag inte hade beställt. Tjejen som tog emot samtalet hänvisade till en undersökning som jag hade svarat på. Jag förstod vilken undersökning hon syftade på, och så berättade jag för henne att jag hade varit extremt noga med att kolla att jag hade svarat "nej tack" på alla frågor som handlade om mitt eventuella intresse för olika typer av varor och erbjudanden.
"Så du har inte beställt något?" undrade hon, lite besvärat.
"Nej, jag var noga med att kolla att jag inte hade råkat trycka på fel alternativ av misstag", svarade jag.
"Åh, då har det blivit fel på det där systemet IGEN" sa hon då. Men jag undrar om hennes uppdragsgivare uppskattade att hon avslöjade att det hade blivit fel även tidigare.
Jag fick behålla grejorna och slapp att betala räkningen, för det skulle bli dyrare för dem med retur, förklarade hon.
Jag tackade och var nöjd med uppgörelsen.
Nu ligger det två kartor tabletter i köket. När man äter dem ska man bli både frisk och vacker, sägs det.
Tänk om man skulle knapra i sig några piller...

Kommentarer
Postat av: Annelie

Gratispiller som gör en snygg är inte att förakta ;-)

Postat av: Hanna

Det låter hälsovådligt!

2010-10-25 @ 19:55:13
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback