Vidskepelse

Det anses ju föra otur med sig om en svart katt korsar vägen framför en person.  Har det betydelse om den kommer från höger eller vänster?

Idag kom det en katt springande i mycket hög fart mot mig. Den lilla, fjuttiga katten sprang rätt in i mitt ben från höger sida och lyckades i princip fälla mig som en fura. Hur i allsin dar kan en liten katt ha så hård och kraftfull kropp? Jag snubblade till och tappade en sko och höll på att ramla raklång på trottoaren. En kvinna som kom från andra hållet mötte min förvånade blick och sedan kunde vi inte hålla oss för skratt när jag kravlade mig upp igen och katten sprang vidare med sin övernaturligt stenhårda kropp.
Men katten var kritvit. Betyder det kanske tur då?


Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Himmel en vit katt..ja men det betyder att du kommer få lycka o välgång i typ sju år nu..det kan väl vara värt ett fall..även om det är lite pinit..och ser väldigt kul ut..

Postat av: ejmis

Svart katt från höger, då går affärerna tröger och från vänster ger stora förtjänster. Vet inte om det senare är otur men...?

2010-05-27 @ 08:28:26
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback