Jag är en säkerhetsrisk!

Jag vet inte hur det går till, men jag åker alltid fast i säkerhetskontrollen när jag ska ut och resa. En gång hade jag glömt att jag hade en fällkniv i ett ytterfack i min handväska, och en annan gång hade jag av misstag en för stor vattenflaska md mig. Jag har blivit stoppad och kontrollerad vid ytterligare några tillfällen, men jag minns inte exakt varför.
Nu när jag flög till Tallinn (via Riga) åkte jag i vanlig ordning fast i säkerhetskontrollen. Jag kom på att jag hade glömt att ta av mig mitt skärp som har ett stort metallspänne, så jag räknade med att det skulle räcka med att ta av skärpet och gå igenom spärren igen. Men icke!
Jag fick ta av skärpet, ta av mig skorna, lägga jacka och väska i separata lådor för röntgenkontroll, så fick jag gå i strumplästen fram och tillbaka genom spärren, och sen blev jag muddrad och kroppsvisterad av en bestämd kontrollant. När hon äntligen var övertygad om att jag inte hade några vapen någonstans (och då menar jag att hon kollade överallt, men jag fick behålla kläderna på ) fick jag gå till en annan person som var misstänksam över min tandkrämstub och min tandborste. Naturligtvis hade jag av misstag råkat lägga ner en stor deoflaska som jag fick slänga under den bistre kontrollantens stränga övervakning.
När jag äntligen var färdigkollad och frisläppt hade jag sån lust att fråga:
- But what about my bomb in my cellphone?
Men jag vågade inte för då hade jag nog blivit arresterad.

Alltså, ni kanske tror att jag ser ut som en liten snäll skolfröken, men i själva verket har jag stora likheter med Al Capone och de andra hårda grabbarna. Verkar det som.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du får se det som att kroppskontakt är bra även från tullkontrollanter :-)

Postat av: Fia

Åsa: Du har rätt, men det kunde har varit mer sensuellt än med armarna utsträckta och benen brett isär i en karg avgångshall. Men det är klart, man får tacksamt ta emot alla ömhetsbetygelser :)

2010-05-13 @ 12:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback