Diamonds are a girl´s best friend

Mina elever verkar ha totalkoll på mig. Igår stannade min klocka, så idag hade jag en annan klocka på mig. Det är en med rosa plastarmband och den hör egentligen till ett sportset där man sätter ett bälte runt kroppen för att kolla pulsen när man tränar. Den är med andra ord stor och plastig, men den visar i alla fall rätt tid.
Några av mina elever uppmärksammade klockan och tyckte att den var tuff.
- Var är din vanliga klocka, undrade de (och då pratar vi om en liten, tunn, diskret klocka med liten boett och ett tunt metallarmband.)
- Den stannade igår, så jag var tvungen att ta den här idag.
- Varför kunde du inte låna din dotters klocka, den där balla med en massa diamanter på ?

Har de sån koll på mina ägodelar, så att de kommer ihåg hur min dotters klocka ser ut? Eller har just den klockan imponerat på eleverna, med alla sina fuskdiamanter runt den jättestora urtavlan?


Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Ja men du så är det kidsen ser och hör allt..klart diamanterna impar..

Postat av: carolina,

Accesoarer, det kan aldrig bli för mycket. Uppmärksamma elever får man säga...;)

2010-03-16 @ 08:32:42
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Yvve

Haha! Oooh, de har stil! ;)

2010-03-16 @ 21:37:23
Postat av: Jazzhoppan

Mera blingbling åt folket! :-)

2010-03-18 @ 11:54:50
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback