Trött!

Idag blev det ett nytt mastodontpass med avresa från hemmet kl 6.40 och återkomst kl 21.50. Det är helt sanslöst vad vi har rensat ut och kastat. Ni kan inte tro vilka rariteter vi har granskat och bestämt oss för att kassera. Jamen, jag menar, hur ofta tror ni att man demonstrerar "Magdeburgska halvklot" eller katodstrålerör för dagens ungdomar? Eller hur begeistrade tror ni att de blir över ljudbildband om norra Europas myrmarker, med rödstickiga diabilder? För att inte tala om en annan höjdare - en hel klassuppsätttning Aftonbladet och Expressen från -86, med rykande heta artiklar om Tjernobyl!
Ni kan tro att skåpen var proppfulla med gammal skräp. Det är heller inte kul att göra laborationer med mjöl och socker som har sett sina bästa dagar för dekader sedan.

I morgon lovar jag att fotografera vår skräphög så ni får se!

Kommentarer
Postat av: Sara - Zassi

Wow! Vilket jobb =)

Postat av: Annelie

Haha, gamla hederliga diabilder är inte att nedvärdera ;-)

2010-01-15 @ 15:16:03
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det är så skönt att rensa ut. Jag gör detsamma hemma. Även om det händer med jämna mellanrum kan jag hitta rariteter från 90-talet. Det är kul, men mest skönt att bli av med.

2010-01-15 @ 18:50:22
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback