No lions

Ibland råkar man ut för pinsamma situationer. Igår när jag var klar med mina lektioner satte jag igång med det sista röjandet på vår institution. Så fick jag ett ryck att jag skulle ta ett foto på mig själv vid säckarna, ungefär som lejonjägare visar upp sina troféer, ni vet, med en fot nonchalant på det nedlagda bytet och ett kaxigt leende i det solbrända ansiktet. Nu hade jag inget solbränt ansikte, och inget lejon heller för den delen, men jag hade i alla fall en imponerande hög med säckar (se bildbeviset längre ner på sidan). Alltså ställde jag mig i en tjusig pose och log ett tillgjort leende och väntade på att självutlösaren skulle fungera.
Då kom vår nyanställda vikarie ut från en av salarna. Jag känner inte henne än, så jag kunde inte förklara hela min tanke bakom min märkliga pose och mitt stela leende, så jag sa:
- Hmm, jag tänkte ta kort på säckarna...

Hon tittade lite tvivlande på mig, eller kanske rättare sagt förskrämt, och så hastade hon vidare.

Själv var jag så orolig att bli ertappad i mina barnsliga aktiviteter, så det blev inget troféliknande foto.

Kommentarer
Postat av: Erik

Det var tråkigt att du inte vågade ta fotot. Det var ju en massa du och kollegan samlade ihop. Den typen av utrensningar behövs!

Postat av: Anna tassar in

Du är så rolig att jag svimmar Fia..är det inte ägg så är det säckar...du är så skön och go att jag blir så glad i dig...fattar du det eller ska jag tla om det för dig? Fia jag är såååå glad i dig kram från Anna :)

2010-01-16 @ 12:35:28
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hi hi tänk vad världen blir mycket roligare att vara på när det finns människor som du och jag som gör bort oss lite då och då.

Jag säger som Sally Svantesson vad skulle den grå massan ha roligt åt om inte vi fanns kram Tingeling

2010-01-16 @ 14:26:03
Postat av: Yvve

HAHA! Jag kan bara tänka på "jag ser det" med handen viftandes framför ansiktet.. pust!

2010-01-16 @ 17:08:10
Postat av: Ingrid ♥

Jag säger som Erik.

Hade gärna sett ett härligt foto med alla dessa säckar och kartonger och lilla fina Fia.

Kram Ingrid

2010-01-16 @ 17:44:50
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: carolina,

Jag kan riktigt se bilden framför mig :) Pinsamma situationer är verkligen pinsamma, hi hi! Vikarien hämtar sig säkert!

2010-01-17 @ 09:59:04
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com.
Postat av: Ninni

Åhh den bilden hade jag velat se..men jag kan föreställa mig den!!



Hahhahaha va roligt, kramen

2010-01-17 @ 11:22:43
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ninna

Skulle vara intressant att veta vad vikarien tänkte. Tänkte säkert att ni måste dokumentera ALLT för att sedan diarieföra/arkivera:)

2010-01-17 @ 12:17:33
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: teknikflickan

hahahha det gav mig ett gott skratt iaf:D låter precis som något jag skulle lyckas med... Finns det en folksamling ramlar jag självklart pladask just när jag ska passera den ;)

2010-01-18 @ 14:36:30
URL: http://teknikflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback