Mindre

De sista månaderna har jag verkligen rasat i vikt, utan att jag egentligen har gjort någon medveten satsning. Ni vet att man brukar säga att kläderna hänger och krymper i garderoben, men jag har nog en annan sorts garderob, för mina kläder sitter löst och sladdrigt, och jag måste alltid ha bälte på byxorna numera.
Nu har jag lagt märke till något intressant när jag träffar gamla bekanta. Mina kvinnliga bekanta som inte har sett mig på ett tag undrar oroligt om jag har varit eller är sjuk, medan manliga bekanta uttrycker lite berömmande och uppskattande ord om det nya mindre formatet. Visst är det märkligt?


Uppdatering: Jag har fått höra att många har uppfattat det här inlägget precis tvärtom mot vad jag menade. Jag menade att alla kvinnor var uppriktigt omtänksamma och verkligen bekymrade sig över den snabba förändringen. Männen tog för givet att jag ville ha komplimanger, utan att fundera över orsaken.


Kommentarer
Postat av: Jazzhoppan

Märk väl "kvinnliga bekanta"... avundsjuka kallas det för.

Själv tappade jag 10 kg förra året på väldigt kort tid utan att jag heller gjorde ngt speciellt.

Postat av: carolina

Sånt händer aldrig mig, att jag tappar kilon utan att anstränga mig alltså;) Men som vän kan jag ibland bli lite orolig om någon går ner mycket i vikt bara över en natt!

2010-01-10 @ 10:49:25
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback