Lång dags färd mot natt

I morse åkte jag till jobbet klockan 6.40, och så arbetade jag oavbrutet hela dagen, tills jag kom hem klockan 21.30. Det var en lång, lång dag. Först var det en intensiv dag med temaarbete med en hop ungdomar, och sen fortsatte en kollega och jag arbetsdagen genom att rensa bort en massa gammalt skräp från no-institutionen och göra rent i skåp och på hyllor. Vi har kastat allt som känns gammalt och inaktuellt, och det var inte lite. Vi har fyllt drygt tio sopsäckar, och vi ska fortsätta vårt arbete på samma sätt i morgon kväll.
Det var dags för en rejäl rensning med tanke på att det bland annat stod kvar en massa gamla pärmar med stenciler med arbetsuppgifter. Ja, det var verkligen gamla blåstenciler.

När vi har tömt allt planerar vi att åka till riksantikvarien med våra sopsäckar. Där finns mycket att bita i!

Kommentarer
Postat av: Anna tassar in

Oj...it's been a hard days night and I been working like a dog..typ...bra jobbat..gamla stenciler..jag känner den lukten nu..hoppas du sovit gott..

Postat av: frktjatlund

Precis! Lukten går aldrig ur. Säg blåstencil och man kan framkalla den direkt ur doftminnesbanken.

2010-01-14 @ 18:45:08
URL: http://frktjatlund.wordpress.com
Postat av: Erik

Undrar om någon vill ha ert "rens"? Brukar inte trycket förintas på de där gamla blåstencilerna? Jag hittade själv en gammal pärm som mest bestod av blanka A4 ark, fd stenciler från grundskolan! Mot ljuset kunde jag svagt se lite förintad blå text. Men den där goa lukten väcker minnen, mmm.

Postat av: Ingrid ♥

Vilken lång arbetsdag.

Nu får du ta en välförtjänt vila

kram Ingrid

2010-01-14 @ 19:51:33
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så skönt att rensa rejält ibland

man får en nykick kram Tingeling

2010-01-14 @ 22:32:40
Postat av: Kersti

Det är så härligt med en rejäl utrensning. Vi gjorde det i våras, hittade inga blåstenciler men en hel del annat antikvariskt. Hoppas att du nu får en riktigt skön och vilsam helg efter dessa långa arbetspass. Kram

2010-01-14 @ 22:35:59
URL: http://plommenad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback