Avatar och bar-ragg

I lördags bjöd äldsta dottern på bio (min födelsedagspresent). Vi gick och såg Avatar. Vi var båda lite skeptiska till filmen eftersom fantasygenren har en tendens att tråka ut oss. Och när Sigourney Weaver klättrade upp ur en låda som förvarade sovande människor började jag undra om vi av misstag hade hamnat på en Alien-film.
Men sen tog sig filmen och blev riktigt fascinerande. Det var en spännande saga som innehöll både romantik, action, våld och samhällskritik. Det fanns partier som var obehagligt grymma och våldsamma, medan andra avsnitt var rena skönhetsupplevelser av fantasieggande landskap och varelser. Filmen var klart bättre än jag hade förväntat mig. Kul!

Efter bion gick vi till Rival (Benny Anderssons hotell vid Mariatorget) för att sippa lite vin i baren och träffa dotterns kompisar som hade medverkat i en Queen-föreställning. Tro det eller ej, men jag fick faktiskt ragg i baren! Nu blev det inget av det hela, men det var uppfriskande för en präktig skolfröken!  


Kommentarer
Postat av: V

Bra. Trevligt. Och mys.

Jag vill också vara i Sthlm,

jämt, och puttra omkring

och ha det bra.



Du var värd en fin kväll.

Nästa gång tar du för dig :)



Kramar, Vicktoria

Postat av: Ninni

Jaha då kanske man ska ge den filmen en chans!!



Ohh minsann ragg..ja sånt är ju alltid kul även om det nu inte blev nåt!



Ha en fin dag kära Fia..kramen

2010-01-19 @ 11:03:38
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Mumin

Låter utmärkt.....barraggning....det var inte dåligt:) Kram Mumin

2010-01-19 @ 11:55:44
Postat av: Erik

Hi, hi. Grattis! Ja inte till filmtitten... Även skolfröknar kan behöva uppskattning på fler sätt än av eleverna på golvet och uppskattande föräldrar på ett kvällsmöte. Såg ni 3D-versionen av Avatar och var det i så fall värt extrapengarna? Jag funderar just nu på Snabba Cash.

Postat av: Daniel

Inte min typ av film men kanske man borde ge den en chans! Hört å läst spaltvis positivt om den!

2010-01-19 @ 15:19:08
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: frktjatlund

Ragga på bara! Rival är en sommarfavorit med sin balkong ut mot Mariatorget.

2010-01-19 @ 20:02:27
URL: http://frktjatlund.wordpress.com
Postat av: Ester

Vad roligt att kunna gå ut så med sin dotter!

Tycker att det är så fint att ni har bra kontakt.

En annan kan knappt ta en fika med sin mor utan att gå i bitar. ;-)

Kul med ragg också!



2010-01-19 @ 20:33:58
Postat av: Anonym

Rival det är ju granne med dottern. de brukar äta frukost där

Ragg härlligt då är du fortfarande "on the road" så att säga kram Tingeling

2010-01-19 @ 21:22:06
Postat av: elena cn

Grattis! ...till ragget:) Vilken härlig känsla!



Jag tyckte också om filmen. Tänk vad de där timmarna i biostolen flög iväg.....

2010-01-20 @ 22:46:04
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback