Valentine´s Day

Idag skulle syrran och jag gå och titta på "Luftslottet som sprängdes". När vi kom till bion visade det sig att hela Stockholm hade bestämt sig för att gå på bio idag, så det fanns inga biljetter kvar. Efter viss tvekan bestämde vi oss för att titta på "Valentine´s Day" istället. Vi var ganska skeptiska och anade att det skulle vara en amerikansk standardfilm med förvecklingar och schablonmässiga porträtt, men med en imponerande rad stora skådisar.

Filmen kändes otroligt amerikansk i början, när alla de olika paren presenterades på olika sätt, och det kändes ganska förutsägbart. Men filmen tog sig faktiskt med tiden, det var många både roliga och rörande scener så jag fick torka lite tårar med tröjärmen vid flera tillfällen. (Det är nu inget ovanligt när det gäller mig - jag är väldigt lättrörd). Ashton Kutcher hade en sympatisk roll som helyllekille, och ni kan bara inte aaana hur det slutar...

En perfekt lagom lättsam film att titta på en söndagseftermiddag, men kanske inget man grubblar vidare på och diskuterar på psykologikonventet. Kul att se så många kända skådisar i samma film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback