Lyx

Jag börjar misstänka att jag har blivit mer påverkad av mitt liv som mamma än jag tidigare har varit medveten om. Jag har tre döttrar,  de två äldsta fick jag skapligt tätt när jag var väldigt ung, och sen kom trean som en sladd när de andra var sju och tio år gamla. Det betyder att jag hann vara småbarnsmamma under ganska många år, och det har präglat mitt beteende.
Jag kikade in i mitt badrum och insåg att jag fortfarande köper tvål och badskum och sånt som luktar tutti-frutti eller hallon eller något annat barnsligt. Men fattar ni! Jag borde ju gå på NK och köpa lyxiga produkter som luktar av någon dyr, exklusiv parfym, som dröjer kvar på huden hela dagen. Inte använda tutti-frutti-tvål och sen smörja in mig med Nivea från Konsum. 

I morgon är det jag som höjer lyx-nivån! Jag ska gå och köpa mig....hmmm....inte ta i för mycket nu...ok, jag ska köpa lite Dove!  Då har jag höjt ribban lite i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Erik

Helt rätt Fia! Lyxa till det. Men ditt beteende är nog väldigt vanligt bland föräldrar. Kan känna av lite av det själv, även om det inte handlar om badskum med tuttifrutti...

Postat av: lillsyrran

Men spar tuttifruttin till systerdöttrarnas övernattningar...

2010-02-08 @ 11:06:52
Postat av: carolina, halkar in

Helt rätt, nu talar vi Lyx eller ? Tuttifrutti, då tänker jag på små tablettaskar som fanns när man var barn och det är ju längesen ;)

2010-02-08 @ 12:42:21
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: Fia

Erik: Jag tror också att det är ganska vanligt att man har kvar gamla vanor där man skulle kunna unna sig lyx när barnen är stora.

Lillsyrran: Självklart!

Carolina: Ja, visst är det tablettaskar, men av någon outgrundlig anledning doftar även barnschampo och badskum ofta som godis.

2010-02-08 @ 16:49:26
Postat av: Den lilla sladden

Haha! Nåå..? Gjorde du det? Jag vill ha en uppdatering på detta. Hur "Uppdrag:Lyx" går. Ja, det kan bli en liten serie! Vilken höjdaridé ;)

2010-02-08 @ 23:41:26
Postat av: Jazzhoppan

Heja Fia! Mera lyx å flärd!

2010-02-09 @ 13:11:04
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback