Luftslottet som sprängdes

Idag har syrran och jag sett "Luftslottet som sprängdes". Jag har sett att den har fått ganska ljumma omdömen, men jag tyckte att det var en höjdarfilm. En av de bästa filmer jag har sett, faktiskt. Lisbeth Salander är alldeles otrolig och det är så häftigt att se hur skådespelarna lyckas förmedla stämningar och känslor med blicken och små leenden eller krökningar på läpparna.
Den här tredje filmen var klart bättre än tvåan, men man bör nog ha sett både del ett och två för att få fullt utbyte av trean.
Både Noomi Rapace och Michael Nyqvist var sevärda och det var fler andra skådisar som var skickliga och lyckades göra så vidriga tolkningar att man satt och avskydde dem, och tyckte att de var äckliga.

Klart sevärd film!

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Verkligen sevärd. Lisbeth rules!

2010-02-21 @ 19:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback