Alldeles sann historia

Ni vet det där med att "det är inte personen som har skrivit brevet som är med i filmen"... Nu ska jag berätta en sann historia om...låt oss kalla henne Lotta...

Lotta hade varit mammaledig nästan ett år, och kände sig lite rastlös en dag. När maken kom hem från jobbet kom de överens om att Lotta skulle gå en sväng till biblioteket för att få lite egentid. På väg till biblioteket ändrade sig Lotta och slank in på en bar istället. Sen blev det en liten barrunda med några goda drinkar.

När maken ringde och undrade om hon skulle vara länge till på biblioteket svarade hon glatt och lätt påstruken att hon satt på en bar, men att hon snart skulle komma hem.
Glad i hatten vände hon hemåt och förförde maken med buller och bång, så han var inte särskilt sur över hennes "biblioteksbesök".
Numera ler han förväntansfullt varje gång hon ska gå till biblioteket.

(Nejdå, det sista hittade jag på, men allt det andra var sant!)


Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Himmel så trevligt det där lät..jo men jag har tänkt mig en tur till Bibblan imorgon...får väl se vart jag hamnar då..och om mannen är hemma när jag trillar hem..:)

Postat av: Annelie

Alla borde ha mer egentid så de hinner känna efter vad de är sugna på :-D

2010-03-01 @ 00:10:38
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Ester

Jösses, jag trodde att hon skulle träffa någon annan på baren.

Skönt med lyckligt slut!

2010-03-01 @ 11:01:00
Postat av: Erik "Semlan"

Det kan vara riktigt trevligt på något "bibliotek"... bara man inte sjunker för djupt ner i "bokslukandet". Trevlig historia. :-)

Postat av: Anna

TACK :D

2010-03-01 @ 16:46:42
URL: http://aooww.blogg.se/
Postat av: LissenTo

Skön historia, att hon unnade sig lite egentid.

Slutet av historien var inte dum heller

2010-03-02 @ 22:39:03
URL: http://lissento.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback