A song for you

Det här är en av de mest känslofyllda låtar jag vet. Den framfördes ursprungligen av Leon Russel. Jag har ett svagt minne av en rolig berättelse om den här låten. Jag har försökt söka efter fakta på nätet, men jag kan inte hitta det jag söker. Jag har i alla fall hört att någon gång hade Leon Russel en stor konsert, och när han avslutade med den här låten blev alla i publiken så tagna så när låten tog slut satt hela publiken knäpptyst. Ingen sa något. Ingen applåderade. Bara knäpptyst. Då reste sig Leon Russel försiktigt från sin flygel, fällde ner locket över tangenterna och gick sakta ut från scenen. Och först då bröt applåderna loss.
Det är möjligt att det inte är sant, men medge att det är en bra historia!


Här är det The Temptations som framför låten.

Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Då ha man trollbundit sin publik...då är det magiskt..



Mmmm så vackert och härligt...

Postat av: carolina

Ljuvliga toner så här på måndagskvällen!

2010-02-08 @ 21:09:15
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com
Postat av: britten sa....

vhaooo..vilken känsla..va lustigt du jaghar tänkt mycket på dig av någon anledning....??!!

2010-02-09 @ 14:00:58
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Jazzhoppan

En av mina bästa låtar nånsin!

Enligt mig sjungs bäst av Donny Hathaway men den här versionen är inte så tokig den heller ;-)

www.youtube.com/watch?v=v-Nu00FxNJ4



2010-02-10 @ 20:35:23
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback