Vinterkräksjukan!

När jag åkte från jobbet i går kände jag mig frisk och kry. Till lunch hade vi fått julbord, med en mängd goda rätter att frossa i.
Vid sextiden på kvällen började jag känna mig lite illamående, och inom en halvtimme mådde jag riktigt illa och hade svåra magsmärtor. Därefter tillbringade jag kvällen och natten på toastolen, samtidigt som jag spydde i handfatet. Om och om igen förbannade jag min glupskhet som hade gjort att jag hade ätit så mycket av julbordet, för allt kom upp igen. Det var så vidrigt att veta efter varje attack, att snart skulle det komma en ny, likadan.
Nu har jag legat platt på soffan hela dagen, med undantag för några små vändor in till badrummet. De senaste 22 timmarna har jag bara lyckats få i min nästan en hel kopp te och några slurkar vatten.
Jag inser att jag har fått vinterkräksjukan. Eller så är jag döende.

Kommentarer
Postat av: R:s mamma R

Stackars du, det är mest troligt att det är vinterkräksjukan krya på dig.Kram (blommorna lever ännu)

2010-12-16 @ 16:28:59
Postat av: Anna-Lena

Stackars du.

Då stämde det faktiskt, det jag läste... Nämligen att vinterkräksjukan skulle slå igenom på allvar den här veckan. I Stockholmsområdet.

Undrar just när den kommer hit?

Postat av: carolina

Men din stackare.....om det är något som man inte önskar någon så är det vinterkräksjukan.....

Förutom te och skorpor så ska avslagen cola vara bra....fråga mig inte varför.

2010-12-17 @ 11:04:04
URL: http://nilspersgarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback